
Vi vet att det krävs både förberedelser och ett bra grundarbete för att sätta in rätt insats och kunna förverkliga morgondagens önskade resultat.
För att tillsammans kunna skapa värde och nå nya resultat är alltid grunden en förståelse för verksamheten. Vad är det som fungerar idag? Vad är det som inte fungerar idag? Hur kommunicerar vi med varandra och vår omgivning? Hur leder och driver vi verksamheten? Vad är det som skapar framgång? Detta är exempel på några viktiga frågor vi vill bli kloka på när vi inleder ett samarbete.
Intervjuer och deltagande på möten - Vi intervjuar ledare, medarbetare, nyckelpersoner och deltar i möten för att skapa en uppfattning och förståelse för hur ni arbetar. Vi får en möjlighet att samla in specifik information, förstå olika perspektiv, göra direkta observationer och bygga förtroende och engagemang. Detta bidrar till att skapa en mer heltäckande och realistisk bild av organisationen och dess utmaningar, vilket i sin tur underlättar för utveckling och förbättring.
Genomlysning av organisationen - Vi genomlyser vår kunds verksamhet på ett tydligt och effektivt sätt. Vi sätter oss snabbt in i en organisations utmaningar, kultur och ambitioner. Vi är bra på att få med oss med människor och får alla att vara delaktiga, ta större ansvar och tillsammans skapa nya resultat.
Business Performance Index (BPI) - Detta är ett utvecklingsorienterat verktyg som fokuserar på beteenden som vi kan påverka och förändra till skillnad från många andra medarbetarundersökningar och pulsmätningar som bara är ett diagnosverktyg.
Efter vårt prepare har vi de bästa förutsättningarna att tillsammans med kund kunna bestämma SYFTE och MÅL med insatsen.